söndag 7 december 2008

Till Santa Cruz inför Julmusikalen!

Ja, intressant att kunna publicera något om vårt arbete på detta viset!
Församlingsarbetet går framåt och idag kom inte mindre än et 50-tal vuxna på mötet. Vi ser en härlig väckelsetid mitt i prövningar från alla håll och kanter.
Imorgon tar jag flyget till Santa Cruz, ett litet och skakigt plan som tar 19 passagerare. Där ska jag göra inköp av fler stolar då det inte längre finns plats att sitta för mötesbesökarna. Två dussin blir det samt ett dussin barnstolar. Hittills har vi 39 vuxenstolar och 5 bänkar, men det räcker alltså inte längre. Vill även köpa en adekvat keyboard för synten vi äger är det ingen som klarar av att hantera.
Sedan måste jag hämta resten av de första tusen böckerna jag beställt av min nya bok jag givit ut för ca en månad sedan. Ja, hittills har ca 130 böcker blivit sålda så det ser bra ut, verkligen. Boken är uppskattad och har hittills endast blivit kritiserad av en person. Men han har inte läst boken, bara irriterat sig på att jag nämner vår församling som heter SmyrnaKyrkan. Det finns de som menar att man inte får ta sig andra namn än samfundets namn.
Kvällens möte var iallafall en succé. Efteråt övade församlingskörens solister i tre kvart inför JulMusikalen vi presenterar den 20 december. De allra flesta har faktiskt ingen aning om vad en Julmusikal var för något. Men det får jag ta ngn annan gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul idé! Som er vän och dessutom föreståndare för en av era understödjande församlingar kommer jag givetvis att försöka hålla mig uppdaterad.

Glid i Frid!