tisdag 17 februari 2009

Från denguefeber till dopklass!

Frid kära vänner!

Nu har ännu en månad gått, Lorena har kämpat på med barnarbetet och de barn vi nu har i vår försorg. Joseph har börjat skolan igen och jag har legat sjuk i tre veckor. Men då vi bor i samma byggnad som kyrkan har jag ändå fått ta de svåraste bitarna mitt i lidandet, ja så är det att vara missionär!

Men modet är uppe, trots denna prövning som nu går mot sitt slut vill jag tro, tack vare era förböner kära vänner i tron där hemma i Svea.

Jag blev smittad av dengue-feber vilket smittat tiotusentals människor i regionen. Efter en vecka tyckte jag att jag kände mig stark nog att tacka ja till en förfrågan från en ort 3 timmars resa härifrån. Det var ett par pastorsdagar med många hundra pastorer och ledare närvarande. De hade bjudit in mig att ha seminarier om Efesus då de fått kännedom om boken jag givit ut nyligen. Ett par underbara dagar var det tack vare alvedon. Efter hemkomst blev jag dock åter sjuk, denna gång var det salmonella paratyfus och amöba som slog in. Det komplicerades av att jag blev mkt svag av vätskebrist. Ja, nästan att jag strök med.
Men Herren har varit god mot oss då Lorena och Joseph inte blivit sjuka av dessa plågor. Nu har jag enligt läkaren en konvalesenstid på ett par månader då vi får ta det lite lugnare, det blir dock svårt då församlingen växer allt mer och tar på krafterna.
Vi har sex möten/vecka samt två barnaktiviteter och övningar med kören, mm. Ja, fullt upp alltså!

Och igår kväll kom två ungdomar till tro som redan igår ville döpa sig. Vi har en liten men växande dopklass igen vilket gläder oss!

Vi är fortsatt mycket tacksamma till Gud och er för era fortsatta förböner och givmildhet gentemot oss, utan det hade det inte gått.
Joseph hälsar att han längtar såå till kalles kaviar och ahlgrens bilar, mm.!

Vill du bli en FADDER till ett bolivianskt barn?
Med 175:-/månad stödjer du ett barn med dess försörjning, med 300:-/månad stödjer du två syskon i samma familj!

VAR MED DU OCKSÅ SOM FADDER!
Sätt in fadderhjälpen på Pgnr. 482575-8

Gud välsigne er rikligen också i fortsättningen!

Mvh Markus, Lorena & Joseph Green

Inga kommentarer: